Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka fyziky a tvořivost
HYNKOVÁ, Eva
Námětem této diplomové práce je fyzika a její úloha v procesu vzdělávání. Přináší pohled na výuku fyziky a některé faktory, které ji mohou různým způsobem ovlivňovat. Pozornost je věnována tvořivosti, jejímu využití, vědomému rozvíjení a tomu, jakou roli může tvořivost hrát ve výuce fyziky. V závěru práce uvádím příklad vlastního pojetí výuky fyziky a experiment se zařazením metod rozvíjejících tvořivost. Cílem experimentu je ověření předpokladu, zda tvořivý přístup učitele může ovlivnit aktivitu žáků a zda lze podporou tvořivosti docílit zvýšeného zájmu žáků o předmět.
Podněcování aktivity žáků na SŠ ve výuce německého jazyka
SVOBODOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá aktivizační činností učitele, která má vliv na podněcování aktivity žáků ve výuce německého jazyka na středních školách v Jihočeském kraji. Německý jazyk byl záměrně zvolen, protože ve výuce cizích jazyků je nejdůležitější, aby učitel velmi často zapojoval žáka do komunikace. Žák musí být velmi aktivní, aby si cizí jazyk osvojil. Práce se dělí na část teoretickou a výzkumnou. Cílem práce je uvést, jakými způsoby učitelé podněcují aktivitu žáků ve výuce německého jazyka. Důležité je také zjistit, zda existuje vztah mezi aktivizační činností učitele a aktivitou žáka ve výuce. Tento vztah zjistíme na základě statistických výpočtů. Mezi metody kvantitativně orientovaného výzkumu patří metoda standardizovaného pozorování, která byla použita právě pro toto zkoumání. Jedná se konkrétně o interakční analýzu. Pro činnost učitele je užit Flandersův pozorovací systém a činností žáka se zabývá Taberův pozorovací systém Jsou zde popsány způsoby a metody, kterými lze žáka podnítit, aby byl aktivní. Podstatný je i vztah aktivity a samostatnosti, který je zde také blíže uveden. Tato práce nám má posloužit v tom, jak můžeme ve vyučovací hodině žáky podnítit, aby byli aktivní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.